Wednesday, September 16, 2009

Tambahan khas pengawal utk Hari Raya

Warga Tmn Puncak Suajana Sek3 sekalian,
Seperti maklum dlm perjumpaan pd 13 Sept, pengerusi telah memaklumkan pihak AJK akan berbincang dgn pihak security utk penambahan 2 org pengawal pada 2 hari sebelum raya dan 5 hari selepas hari raya utk meningkatkan keselamatan pada waktu tersebut. Pengagihannya adlah seorang siang dan seorang mlm.Semasa perbincangan, pihak security memaklumkan perkhidmatan ini tidak dpt diberikan secara percuma tetapi meminta tambahan utk staff terbabit. Bayaran yg dikenakan adalah seperti berikut;

RM 3.60 sejam x 24 jam x 7 hari = RM604.80
Kutipan utk sebuah rumah = RM10

Selepas jumlah ini dibahagikan dgn penduduk, kutipan utk sebuah rumah hanya RM10 shj, iaitu RM1.43 sehari. Kadar ini amatlh perpatutan jika di bandingkan dgn keselamatan harta benda kita semua.
Bayaran boleh di buat melalui ketua blok masing2 ataupun terus ke bendahari. Manual rekod akan dibuat memandangkan cop utk resit masih belum diterima. Setelah diterima, resit akan diagihkan.
Harap maklum

1 comment:

  1. Seperti mana kita sedia maklum tentang keselamatan adalah tanggungan pihak pemaju kenapa tak diajukan perkara ini kepada pihak pemaju dahulu. Bukan masalah bayaran tetapi masalah tanggungjawab.

    ReplyDelete