Thursday, February 25, 2010

KEAHLIAN PERTUBUHAN KHAIRAT KEMATIAN DESA SERI JENARIS

( 40 ) TPSS3K (F.1) JLD. 1 28 Januari 2010

Kepada : Penduduk-Penduduk Taman Puncak Saujana, Seksyen 3, Kajang

Tuan/Puan,

KEAHLIAN PERTUBUHAN KHAIRAT KEMATIAN DESA SERI JENARIS

Pertubuhan Khairat Kematian Desa Seri Jenaris.pada 31 Disember 09 telah mengadakan Mesyuarat Agung Ke 16 di Surau Jenaris, Kajang dan telah meluluskan permohonan Persatuan Penaja Penduduk Taman Puncak Saujana, Seksyen 3, Kajang bagi penduduk-penduduk Taman Puncak Saujana, Seksyen 3, Kajang ini menjadi ahli kepada pertubuhan ini. Mesyuarat tersebut juga telah melantik secara sah iaitu En Kamarulzaman bin Abdul Ghani (019-3507903) beralamat No.96 Jln Puncak Saujana 3/1E, Seksyen 3, Kajang sebagai AJK pertubuhan ini yang mewakili penduduk-penduduk taman ini.

Secara ringkasnya maklumat mengenai pertubuhan ini. Pertubuhan ini ditubuhkan bagi membantu ahli-ahli yang berdaftar di bawahnya di dalam bentuk kewangan sahaja kepada tanggungan-tanggungan ahli tersebut. Kadar bayaran yang dikenakan adalah seperti berikut:-

Yuran Pertaruhan : RM 10.00
Yuran Tahunan : RM 4.80
1 kematian akan dikutip : RM 2.00 (walaubagaimanapun, kutipan hanya akan dibuat selepas 6 kematian bersamaan RM 12.00)
Jumlah wang akan dibayar kepada Ahli : RM 600.00

Contoh :
Keahlian : Suami (Lelaki)
Orang yang layak ditanggung : Anak-anak (kurang 21 ke bawah), Anak OKU, Bapa, Ibu, Bapa Mertua, Ibu Mertua.

Pertubuhan ini bukan satu pertubuhan kebajikan bagi pengurusan jenazah. Ia hanyalah bantuan kewangan sahaja. Walaubagaimanapun, sekiranya berlaku kematian, ahli atau penduduk perlulah memaklumkan kepada wakil taman ini atau AJK Sementara atau sekiranya wakil tidak dapat dihubungi sesiapa pada masa tersebut boleh memaklumkan kepada ke Surau Jenaris, Kajang. Bagi pengurusan jenazah, secara bersama-sama (sukarela) ahli-ahli atau penduduk-penduduk dengan AJK Pertubuhan menguruskan jenazah tersebut hingga pengebumian. Segala kos tersebut akan ditolak daripada jumlah bantuan iaitu RM 600.00. Tiada paksaan kepada penduduk-penduduk taman ini bagi menjadi ahli kepada pertubuhan ini, ianya hanyalah sekadar inisiatif AJK Sementara bagi meringankan beban penduduk-penduduk islam taman ini.

Sekian, terima kasih.

KHAIRUL ANUAR BIN ABDUL LATIF
Pengerusi
Persatuan Penaja Taman Puncak Saujana, Seksyen 3, Kajang.

>borang khairat<

1 comment:

  1. http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Monday/Wilayah/20100301081147/Article/index_html

    ReplyDelete