Monday, February 1, 2010

Perhatian diperlukan

Assalamualaikum dan salam sejahtera warga taman sekalian,

Senja td sempatlh saya menjenguk keluar ke halaman blkg rumah dr hujung ke hujung lorong setelah hampir seminggu tidak kesempatan masa. Antara perkara telah menarik perhatian saya adalh tangga2 yg digunakan oleh kontraktor binaan berselerak di blkg rumah. Ada diantara nya telah bersandar di tiang telefon dan ia lagilh mecurigakan saya. Perkara ini akan memberi peluang terbuka kpd pencuri2 yg ingin 'membersihkn' rumah kita. Tiang telefon mmg telah di sediakan 'step' dan ianya boleh digunakan utk memanjat ke bumbung yg berdekatan. Walaubagaimana pun 'Step' tersebut tidak akan dpt dicapai dgn senang oleh tangan kerana ia berkedudukan agak tinggi bg org asia seperti kita. Kalau tak silap saya kejadian pecah rumah sebelum ini pun ada menggunakan tangga yg telah tersedia di blkg rumah tmpt kejadian. Di harap bagi pihak tuan rumah yg masih melakukan kerja2 pengubahsuaian dpt mengambil berat ttg perkara ini. Jika tangga tersebut masih ingin digunakan silalh disimpan di dlm rumah, jika tidak elok dimusnahkan(dipatahkan) atau sebagainya supaya ia tidak dpt digunakan lg.
Harap maklum dan kerjasama dr semua warga tmn amatlah diharapkan.
TQ

3 comments:

  1. Harap sedia maklum koz ini merupakan peringatan utk kite semua.....Berhati-hati sebelum terkena....semalam sempat jenguk belah belakang rumah n memang betul ape yg diperkatakan oleh pihak admin....sama-sama lah kita semua berusaha membanteras kes-kes pecah rumah ni....

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah dgn ingatan itu...dah sekian lama saya dan suami merasa risau bila ternampak tangga dibiarkan bersandar di porch ....memang berharap sangat tuan rumah yg terbabit perihatin dgn musibah yg bakal berlaku pada jiran jiran yg lain.

    ReplyDelete
  3. Harap pihak tuan rumah yg sedang melalui proses
    pengubahsuaian dapat memantau segala aktiviti yang berlaku....tq

    ReplyDelete